De nieuwe website van Excelsior is vandaag online gegaan. De site is compleet vernieuwd en helemaal aangepast aan de huidige trends. Verantwoordelijk voor de nieuwe website is Red Melon, dat tevens de huisstijl van de club ontwikkelde. Met Stephan Koot van Red Melon houden we de nieuwe website tegen het licht.
,,Het was een omvangrijke klus”, vertelt Stephan Koot van Red Melon over de ontwikkeling van de nieuwe website van Excelsior. We zijn begonnen met een inventarisatie van de oude website. Wat waren volgens Excelsior de goede en minder goede punten. Dingen die goed waren, hoefden wij niet opnieuw uit te vinden. Daarnaast hebben we uiteraard gekeken naar de wensen en het doel van de nieuwe website.’’
De volgende stap was marktonderzoek, ofwel kijken hoe andere clubs in binnen- en buitenland hun websites hebben opgebouwd en ingericht. ,,We hebben gekeken wat er is en wat de ontwikkelingen op het gebied van webdesign zijn. Uiteraard is dat ook belangrijk. Je kunt niet heel erg vooruitkijken, want trends gaan snel, maar je wilt niet dat een groot project als dit na een half jaar alweer verouderd is. We hebben geprobeerd vooraan te liggen qua trends en gevoel.’’
Een blik op de site doet vooral de enorme header met foto’s opvallen. ,,Dat is helemaal van nu’’, licht Stephan toe. ,,Die springt enorm in het oog, knalt echt in je gezicht. Dat is een trend die je bij veel websites ziet, alleen nog niet echt bij voetbalwebsites. Verder gebruiken we veel wit, wat de leesbaarheid ten goede komt. Aan de andere kant vergeten we de huisstijl niet, waarin uiteraard plek is voor de kleuren rood en zwart.’’
,,Minstens zo belangrijk is de overzichtelijkheid. Je moet snel en gemakkelijk overal naartoe kunnen navigeren. Met een paar kliks moet je vinden wat je zoekt. De site is enorm uitgebreid, maar ik denk wel dat we hem logisch hebben neergezet.’’ Veel aandacht is besteed aan het businessgedeelte, een belangrijke eis van Excelsior. Ook het nieuws en de informatie over het eerste elftal komen duidelijk naar voren. De jeugdteams van RJO Excelsior hebben een eigen en goed vindbare plek.
Red Melon – design & communication weet bedrijven als RTL Nederland, Fiat en Unilever in haar klantenkring en heeft dus al heel wat grote websites gebouwd. Qua uitgebreidheid staat de nieuwe website van Excelsior in hun top 5 van sites. ,,Het was een leuk project voor ons, ook doordat vanuit Excelsior zo enthousiast aan deze website is gewerkt. Beide partijen zijn blij met de samenwerking en dat is heel belangrijk voor het slagen van een enorm project als dit. Ik hoop dat mensen die de website bezoeken denken: dat is eredivisieniveau. Wat dat betreft hoop ik dat de website vooruitloopt op de ontwikkeling van de club.’’
,,Ik ben natuurlijk benieuwd wat de reacties gaan zijn, maar ik ben daar niet huiverig voor. De reacties van de mensen die de site eerder al hebben gezien, zijn erg positief.’’ Het opleveren van de website is volgens Stephan overigens pas het begin: ,,Nu is het doel om meer bezoekers naar de website te trekken en ervoor te zorgen dat ze langer op de site blijven. En uiteindelijk natuurlijk dat er meer mensen naar het stadion gaan komen. Een mooie site is leuk, maar daar moeten ook resultaten uit voorkomen. Dan is dit project pas echt geslaagd.”
zo 6 oktober 2024
Voor de tweede speelronde van de Azerion Vrouwen Eredivisie verwelkomt Excelsior SC Heerenveen in het Van…
Lees meerza 5 oktober 2024
De eerste thuiswedstrijd van het seizoen staat op het programma voor de Excelsior Vrouwen. Morgenmiddag nemen…
Lees meer