Kevin van Kippersluis speelt de rest van dit seizoen voor Excelsior. De 20-jarige aanvaller wordt gehuurd van FC Utrecht. Van Kippersluis maakt morgen al zijn debuut in de uitwedstrijd tegen koploper FC Dordrecht.
,,De trainer heeft vertrouwen in mij en ik hoop dat dit ik meteen kan uitbetalen met een doelpunt of een assist’’, zei de aanvaller kort nadat hij vanmiddag de huurovereenkomst had ondertekend. ,,Ik heb zin om morgen te vlammen, zeker tegen koploper FC Dordrecht. Zij hebben een goede groep en scoren gemakkelijk, zeker thuis. Wij zijn echter klaar voor die wedstrijd en maken zeker een goede kans.’’
Van Kippersluis speelde de afgelopen twee seizoenen behoorlijk wat wedstrijden voor Jong FC Utrecht. Daarnaast trainde hij regelmatig mee met de eerste selectie, waar Marinus Dijkhuizen spitsentrainer was. ,,Ik kreeg dan veel aanwijzingen en tips van hem. Ik ben een buitenspeler die graag na een combinatie de achterlijn opzoekt en een voorzet geeft of een doelpunt meepikt. Dat is ook wat hier bij Excelsior van mij verwacht wordt.’’
,,Kevin is een goede speler. Een linkspoot, technisch en goed in de combinatie’’, vult Marinus Dijkhuizen aan. ,,Een prima aanwinst voor ons.’’ De jonge aanvaller heeft zoals gezegd veel zin in het treffen morgen met de koploper van de Jupiler League: ,,Veel supporters kennen mij nog niet en de wedstrijd tegen de koploper is een mooi moment om te laten zien wat ik kan.’’