Kevin Vermeulen speelt ook de komende twee seizoenen voor Excelsior. De club heeft de optie gelicht in de overeenkomst met de 23-jarige aanvaller. ,,We hebben veel vertrouwen in Kevin. Hij is een speler met groeipotentie en wij willen hem de kans geven om die groei bij Excelsior waar te maken’’, aldus algemeen directeur Ferry de Haan.
,,Kevin heeft zich na zijn overstap moeiteloos aangepast. Wij hebben veel vertrouwen in hem, dat is ook de reden dat we niet langer wachten met het lichten van de optie. Het feit dat we zijn contract met twee seizoenen verlengen, kan hem alleen maar extra vertrouwen geven. Wij hopen dat hij in de komende twee seizoenen een stap kan gaan maken in zijn professionele voetbalcarrière.’’
Ook hoofdtrainer Marinus Dijkhuizen is enthousiast over Kevin Vermeulen: ,,Hij heeft een goed loopvermogen, een goede techniek en een fantastische instelling. Kevin heeft redelijk makkelijk de overstap gemaakt van het amateurvoetbal naar betaald voetbal. Nu is hij nog vaste invaller, maar wij zien hem op termijn uitgroeien tot een vaste waarde in de ploeg.’’
,,Ik ben heel blij dat Excelsior de optie in mijn contract nu al gelicht heeft’’, zegt de aanvaller zelf. Vermeulen kwam deze zomer over van de amateurs van XerxesDZB en paste zich schijnbaar moeiteloos aan bij Excelsior. ,,Ik heb het goed naar mijn zin en het gaat ook lekker. In het begin hoopte ik in de helft van de wedstrijden te mogen spelen of invallen, maar ik heb tot nu toe in vrijwel alle wedstrijden meegedaan. Ik ben zelfs regelmatig in de basisopstelling begonnen, dus dat is boven verwachting. Ik hoop natuurlijk dat ik deze lijn kan doortrekken. Dat Excelsior de optie nu al heeft gelicht, geeft in elk geval aan dat de club vertrouwen in mij heeft.’’
Vermeulen was gisteren als invaller belangrijk voor Excelsior in de thuiswedstrijd tegen Jong PSV. Hij werd in het strafschopgebied gevloerd door doelman Benjamin van Leer van Jong PSV: ,,Ik deed er alles aan om die bal te halen, draaide weg en zag toen hoe de keeper kwam inglijden. Mooi dat het zo 2-0 werd, want uiteindelijk werd het na de 2-1 nog spannend. Vorige week tegen FC Dordrecht kwam ik erin en werd het meteen 1-1, maar nu hielden we de drie punten gelukkig hier. Het is altijd lekker om als invaller belangrijk te zijn en te winnen. We liggen op koers om de play-offs te halen en staan er ook goed voor in de derde periode. We moeten echter scherp blijven, want als je twee keer verliest, kun je zo weer zakken op de ranglijst.’’
Foto: Jupiler League/Pro Shots