De begroting van Excelsior stijgt komend seizoen boven de 6 miljoen euro. Dit komt mede door een stijging van de commerciële inkomsten tot meer dan 3 miljoen euro. Met de aanstaande verbouwing krijgt Excelsior nog meer mogelijkheden. Wouter Gudde verwacht dat de sponsorgroep zal groeien tot boven de 300 bedrijven.
Blijven groeien
Eind deze maand begint de verbouwing van Stadion Woudestein. De voorbereidende werkzaamheden zijn deze week al van start gegaan. Naast het dichtbouwen van twee van de vier hoeken van het stadion, komt er een nieuwe radiokamer, een commandoruimte en worden aanpassingen gedaan aan de Nsecure Lounge. Door de verbouwing komen er 260 nieuwe business-seats bij, waardoor Excelsior commercieel kan blijven groeien. ,,Ondanks die groei blijven wij alle sponsors de aandacht geven, die ze verdienen’’, benadrukt commercieel directeur Wouter Gudde.
Leuk programma
,,Het doel voor komend jaar is om boven de 300 bedrijven te komen’’, gaat hij verder. ,,De commerciële omzet gaat voor het eerst boven de 3 miljoen euro komen. Dat is een reële doelstelling, want op dit moment zitten we al twee ton boven de begroting van afgelopen seizoen. De Eredivisie biedt ook een leuk programma, waarbij het goed is dat Sparta erbij is gekomen. Dat zorgt voor een thuis- en uitwedstrijd die interessant zijn voor sponsors en hun relaties.’’
Steeds populairder
,,Dankzij de verbouwing stijgt onze capaciteit voor het eerst boven de 4000 plaatsen. In de Eredivisie is dat misschien niet veel, maar voor ons is dat een grote stap. Wij willen weer een bezettingsgraad van 90 procent behalen, waarmee wij willen aantonen dat 4500 toeschouwers gemiddeld niet ons plafond is. Zowel bij supporters als sponsors worden we steeds populairder buiten onze eigen kring. Zo hebben we na de kick-off van de Port Community al twaalf nieuwe bedrijven mogen begroeten. Zij kunnen voordeel halen uit hun lidmaatschap van onze businessclub en doordat het netwerk alsmaar groter wordt, profiteren alle sponsors mee.’’
Stabiele basis
De stabiele basis van het commerciële beleid wordt gevormd door hoofdsponsor DSW Zorgverzekeraar en de subsponsors. ,,DSW Zorgverzekeraar is ook de komende drie jaar onze hoofdsponsor, Quooker heeft met twee jaar verlengd en A. de Jong Groep met drie seizoenen. Ook het contract met Nsecure loopt nog vier jaar door, terwijl ook Van Arkel met drie seizoenen heeft verlengd en de overeenkomst met Toyota010 nog doorloopt. Mouw- en broeksponsor CARU Containers heeft er bovendien voor gezorgd dat wij een sprong konden maken. Wij zijn uiteraard heel blij met deze en alle andere trouwe sponsors. Doel voor komend jaar is om een naamgever te vinden voor het stadion. Een mooi middel voor een bedrijf om zich te profileren en voor ons belangrijk om verder te groeien.’’
Voor de wind
Het gaat Excelsior op commercieel gebied dus voor de wind, mede ook door de bloeiende Excelsior Business Club. ,,Het nieuwe bestuur had afgelopen jaar de zware taak om een goed functionerend bestuur te vervangen, maar dit hebben zij naar behoren gedaan. De toekomst van de businessclub ziet er daardoor goed uit. Afgelopen jaar zijn wij bij Excelsior van cateraar gewisseld. Dat kwam pas één dag voor de eerste thuiswedstrijd rond, waardoor de aanlooptijd te kort was. Daar hebben we helaas het hele jaar last van gehad. Komend seizoen willen wij op dat gebied met Excelsior Hospitality & Events zowel voor sponsors als supporters een flinke verbeterslag maken.’’
Een grote groep sponsors reisde eerder dit jaar met de Excelsior Business Club naar Sevilla.