Businesspartners zijn zeer tevreden over hun relatie met Excelsior Rotterdam. Gemiddeld waarderen sponsors het contact met de club met een 8,3. Dat blijkt uit het behoefteonderzoek dat KNVB Expertise hield onder businesspartners van alle clubs uit de Eredivisie.
Prima rapport
De ondervraagde sponsors hebben gezorgd voor een prima rapport voor Excelsior Rotterdam. Van de ondervraagden gaf 86,4 procent de relatie met een club een 8 of hoger. Niet voor niets zegt 93,9 procent de club aan te bevelen bij anderen. Gevraagd naar hoe zij zelf in contact zijn gekomen met Excelsior Rotterdam, stelt 31,8 procent dat dit is gebeurd via een zakelijke relatie.
Ambassadeurs
,,Daaruit blijkt dat onze businesspartners echt ambassadeurs zijn voor onze club’’, reageert commercieel directeur Wouter Gudde. De sponsors waarderen het bezoek aan Stadion Woudestein overwegend als (zeer) goed, 96,9 procent vindt dit. Positief zijn zij ook over de activiteiten van de Excelsior Business Club. 93,5 procent van de ondervraagden waardeert deze activiteiten als (zeer) goed.
Zakelijke kant
Van de businesspartners noemt 95,5 procent voetbal en/of plezier en gezelligheid als belangrijkste reden om sponsor te worden. De zakelijke kant is echter ook van belang, want 63,9 procent vindt het minstens zo belangrijk om nieuwe klanten aan het partnership over te houden of de naamsbekendheid te vergroten (68,2 procent). De commerciële afdeling van de club stimuleert onderling zaken doen en met succes, blijkt uit de cijfers: 70,5 procent haalt nieuwe klanten uit de sponsoring.
Stimuleren
,,Met name via de Excelsior Business Club stimuleren wij onze businesspartners om onderling tot zaken te komen’’, stelt Gudde. ,,Wij werken daarom bij activiteiten met een tafelindeling waarbij mensen zelf kunnen aangeven bij wie ze aan tafel willen zitten. Bij kleinschalige ontbijt- en golfsessies zoeken wij zelf bedrijven bij elkaar waarvan wij denken dat ze elkaar zouden kunnen helpen en tot zaken kunnen komen.’’
Doelstellingen
De inspanningen van de commerciële afdeling worden gewaardeerd, want 80,3 procent van de sponsors die de vragenlijst hebben ingevuld, vindt dat de club hier voldoende aan doet. De frequentie van het contact met de accountmanager is volgens 74,2 procent van de businesspartners goed en 66,7 procent vindt dat de accountmanager voldoende meedenkt in het bereiken van de doelstellingen van zakelijke partners.
Informatievoorziening
In zijn algemeenheid voldoet de club volgens 91 procent van de sponsors geheel of gedeeltelijk aan de behoeften en 92 procent verwacht het contract te verlengen (of heeft een doorlopend contract). De informatievoorziening van de (business)club is volgens 93,9 procent van de respondenten (zeer) goed. Communicatie per e-mail heeft voor 100 procent van de sponsors de voorkeur, maar ook de website en app worden genoemd als communicatiekanalen (54,5 procent).
Sponsormogelijkheden
Geïnteresseerd in de sponsormogelijkheden van Excelsior Rotterdam? Via deze pagina vindt u meer informatie. U kunt ook contact opnemen met Wouter Gudde of Anthal van den Berg.