De Excelsior Business Club. Voor veel ondernemers dé ideale plek om te netwerken en zaken te doen. Binnen dit bruisende netwerk zijn er heel veel bedrijven die elkaar vinden en sterker worden door samen te werken. Op deze plek kijken wij met deze bedrijven naar hun samenwerking. Vandaag zoomen we in op de samenwerking tussen Nsecure en WADM.
Het was een loopactie van voormalig Excelsioraanvoerder Sander Fischer, tegenwoordig manager sponsoring & sales van de club, die Nsecure en WADM bij elkaar bracht. ,,Dat was tijdens het bedrijfsbezoek van de Businessclub aan Nsecure. Ik stond met wat mensen te praten toen Sander ons aan elkaar voorstelde. Dat was dus een prima loopactie van hem’’, grapt Jeroen Vermeulen van strategisch communicatiebureau WADM.
,,Ik was al aan het zoeken naar meer creativiteit voor onze communicatiestrategie en zag op dat moment wat er bij Excelsior gebeurde. De club kreeg een nieuwe huisstijl met sterkere uitingen’’, vertelt Hans van Driel van Nsecure, specialist op het gebied van toegangs- en security management.
Hij informeerde bij Daan Bovenberg naar zijn ervaringen met WADM. Die bleken positief. ,,Het traject met Excelsior was mooi, we zijn diep gegaan’’, vertelt Jeroen daarover. ,,We hebben sessies georganiseerd en met veel mensen gesproken. Daar is het verhaal van Excelsior uitgekomen en hebben we een brandbook opgeleverd met de beeldtaal die daarbij hoort.’’
Nsecure doorliep eenzelfde traject. Hans: ,,Ik ben persoonlijk altijd bezig met strategie en visie, maar het is belangrijk dat je iedereen in de organisatie meekrijgt. We hebben met WADM een strategiesessie georganiseerd en ik vond het leuk om het hele MT daarbij te betrekken.’’
Jeroen: ,,Wij steken altijd veel tijd in dat voortraject, volgen heel strikt ons stappenplan. Iedereen moet ambassadeur worden van het verhaal van de organisatie. Je moet het daarom met elkaar bespreken en samen een besluit nemen.’’
Hans: ,,Onze pay-off is Art of control en wat ik goed vond, is dat WADM die niet opzij heeft gezet. Ze vonden die pay-off juist sterk.’’ Iets soortgelijks gebeurde bij Excelsior, vult Jeroen aan: ,,Samen sterk is gebleven. Waarom zouden we dingen weghalen die al goed zijn? Maar het verhaal erachter is belangrijk, dat moet je vertellen.’’
Hans: ,,Wat ik wil bereiken is dat mensen zien dat wij geen technisch bedrijf zijn, maar een dienstverlener. We bieden een totaalpakket voor toegang en beveiliging en net als bij kunst moet elke penseelstreek of danspas goed zijn. Dat verhaal komt op onze nieuwe website veel meer naar voren. Wij willen laten zien dat we anders en vernieuwend zijn.’’
Jeroen: ,,Als je bij Nsecure binnenloopt, heb je niet het idee dat je bij een technisch bedrijf bent. Dat moet ook in het verhaal en de uitstraling van het bedrijf naar voren komen. We adviseren hoe een bedrijf moet gaan communiceren. Dat zetten we stevig aan, want je moet je onderscheiden. Soms halen bedrijven de scherpe randjes eraf, maar Hans zei juist: ga verder, push it!’’
Nsecure is al zo’n twaalf jaar aan Excelsior verbonden. Het bedrijf is onder meer naamgever van de businesslounge. ,,Ik vind het altijd leuk om bij Excelsior te komen. Wij nemen vaak klanten mee, bijvoorbeeld uit Limburg toen we tegen Fortuna Sittard speelden. Dat is een leuke manier om elkaar te leren kennen. Ook de buitenlandse reisjes zorgen er altijd voor dat je veel mensen leert kennen en zodoende aan elkaar kunt koppelen.’’
WADM is sinds twee en een half jaar aangesloten en dat bevalt volgens Jeroen prima: ,,Je wordt als nieuweling makkelijk opgenomen in het netwerk. De Young Business Club vind ik ook een goed initiatief. Als jonkie is het toch wennen tussen al die grijze mannen, haha. Dan is een Young Business Club een prima manier om het netwerken te leren kennen. We hebben ook LED-boarding en daar krijgen we vaak leuke reacties op. Krijg ik appjes van mensen: we zagen je op tv!’’
Nsecure en WADM vinden het mooi dat ze dankzij Excelsior bij elkaar zijn gekomen. Daar is de Excelsior Business Club ook voor. ,,Als je in Rotterdam zaken doet, is de businessclub van Excelsior fantastisch’’, vindt Hans. Jeroen deelt die mening: ,,De commerciële mensen van de club weten wie jij bent, wie de ander is en wat je aan elkaar hebt. Daardoor kunnen ze bedrijven echt met elkaar verbinden.’’
vr 14 maart 2025
Mick Schmale, vertegenwoordiger van wedstrijdsponsor Marts Projectmanagement, was aanwezig bij de wedstrijd. Marts Projectmanagement is al…
Lees meerma 10 maart 2025
Vanavond staat de 31e speelronde van de Keuken Kampioen Divisie op het programma. Excelsior ontvangt FC…
Lees meer