Edvin Oklopcic is bezig aan zijn zevende seizoen als sponsor van Excelsior Rotterdam. Hij is aangesloten met de Gingerless Group, die bestaat uit vier labels. Met een van die labels, Chathands, is hij zondag wedstrijdsponsor van de belangrijke thuiswedstrijd tegen Vitesse (aftrap 12:15 uur).
,,Het wordt een vroegertje zondag’’, stelt Edvin Oklopcic lachend, verwijzend naar het tijdstip van de aftrap van het duel tegen Vitesse. ,,We rekenden op een avondwedstrijd, maar uiteindelijk werd dit duel vastgesteld op zondagmiddag 12:15 uur. We gaan eerst in de brasserie genieten van een luxe ontbijt en daarna de tribune op voor dit enorm belangrijke duel. Ik heb veel zin in een leuke wedstrijd.’’
Hoewel hij geen speciale reden heeft om juist tegen Vitesse wedstrijdsponsor te zijn, vindt hij dit wel een bijzondere wedstrijd: ,,In de jaren ’80 en ’90 speelde Vitesse leuk voetbal met spelers als Edward Sturing, Roy Makaay en Bart Latuheru. Nu gaat het een stuk minder en denk ik dat ze gaan degraderen. Zo’n seizoen hebben zij nu, al moeten wij natuurlijk nog wel zien te winnen.’’
Daar heeft hij vertrouwen in: ,,Al spelen we erg veel gelijk dit seizoen. Ondanks dat we regelmatig op voorsprong kwamen, zoals vorige week tegen Sparta. Als we drie, vier wedstrijden hadden gewonnen in plaats van gelijkgespeeld, hadden we zomaar zevende kunnen staan… Toch ben ik gecharmeerd van de ploeg die Niels van Duinen heeft samengesteld. Het is een leuk en fris elftal, maar er zit qua resultaten wel meer in. Ik ben hoopvol gestemd, we hebben de komende tijd veel wedstrijden tegen ploegen die om ons heen staan.’’
Oklopcic is zondag wedstrijdsponsor met Chathands, een van de bedrijven die onder de Gingerless Group vallen. ,,Met Chathands hebben we ook LED-boarding langs het veld en als extra leek het ons leuk om deze naam te gebruiken om deze wedstrijd te sponsoren. Chathands is een digitaal contactbureau dat de digitale kanalen van klanten (zowel b2c als b2b) bemand met een sterke focus op Livechat. Maar dit kan ook via socials, Whatsapp etc. Dit doen wij 7 dagen in de week van 9.00 uur ’s ochtends tot 23.00 uur ’s avonds. Zo worden mensen ook digitaal geholpen, net als in een winkel. Als mensen een website bezoeken moeten ze het vervolgens zelf uitzoeken, maar als je ze op zo’n moment digitaal benadert, help je ze hun doel te bereiken. Zoals bij het maken van een afspraak of het verkopen van een product of dienst.’
Edvin heeft het naar zijn zin bij Excelsior en vindt het leuk om te zien dat de club blijft groeien: ,,Vroeger had je 50 man harde kern, nu is dat aantal veel groter. In de stad zie je ook regelmatig mensen met een Excelsior-shirtje lopen. De club leeft steeds meer en dat is mooi om te zien. Ook in de Businessclub merk je dat. Steeds meer mensen hebben echt een vervelend gevoel als Excelsior verliest. Je ziet dat alleen maar toenemen. Wat dat betreft is het belangrijk dat Excelsior in de Eredivisie blijft en dus zondag in elk geval wint van Vitesse.’’
vr 14 maart 2025
Mick Schmale, vertegenwoordiger van wedstrijdsponsor Marts Projectmanagement, was aanwezig bij de wedstrijd. Marts Projectmanagement is al…
Lees meerma 10 maart 2025
Vanavond staat de 31e speelronde van de Keuken Kampioen Divisie op het programma. Excelsior ontvangt FC…
Lees meer