JINC dankzij DSW Zorgverzekeraar op het shirt van Excelsior

11 juni 2024

JINC is dankzij DSW Zorgverzekeraar de nieuwe shirtsponsor van Excelsior Rotterdam voor de komende twee jaar. Al twintig jaar prijkt de zorgverzekeraar op de shirts van voetbalclub Excelsior en sinds zes jaar stelt DSW ruimte op het shirt ter beschikking voor maatschappelijke organisaties. Dit jaar is de keuze gevallen op JINC, dat zelf ook 20 jaar bestaat. Bovendien zullen de Excelsior Foundation, de maatschappelijke tak van de voetbalclub, en JINC samen zorgen dat duizenden jongeren een stap voorwaarts zetten in het verzilveren van hun talenten. Samen willen de organisaties ervoor zorgen dat elk talent telt; op het veld én op de arbeidsmarkt.

Tijdens JINC Baas van Morgen op 6 juni jongstleden gingen twee leerlingen op zoek naar een nieuwe shirtsponsor van Excelsior voor de komende twee seizoenen. Jongeren die meedoen aan JINC Baas van Morgen krijgen niet alleen een kijkje in de keuken van een bedrijf, maar worden ook rondgeleid en ontmoeten medewerkers. Ze geven de bedrijven advies over een specifiek onderwerp of krijgen een opdracht waar ze die dag aan werken. Het resultaat: het logo van JINC pronkt de komende twee seizoenen op het thuis- en uitshirt van de Kralingers.

DSW: 20 jaar trotse hoofdsponsor van Excelsior
In de afgelopen jaren heeft de Schiedamse organisatie een prominente plek op het shirt beschikbaar gesteld aan verschillende goede doelen. Dit jaar heeft DSW samen met leerlingen die deelnamen aan JINC Baas van Morgen gekozen voor JINC. ,,Solidariteit is voor ons van groot belang en dat zien we in JINC ook terug; met gelijke kansen voor iedereen. En dat je achtergrond niet bepaalt hoe je toekomst, of je zorg, eruitziet”, aldus bestuursvoorzitter Aad de Groot van DSW Zorgverzekeraar.

Verbinding en vooruitgang
Net zoals Excelsior jongeren op én buiten het voetbalveld inspireert om te excelleren, biedt ook JINC hen de tools en kansen om te excelleren in het leven, vooral richting de arbeidsmarkt. Algemeen directeur Daan Bovenberg van Excelsior Rotterdam: ,,Wij staan als betaaldvoetbalclub met beide benen in de maatschappij. Wij willen onze kernwaarden graag terug laten komen in partnerships met sponsoren en dat is zeker van toepassing op de samenwerking met DSW Zorgverzekeraar en JINC. Gezamenlijk vormen we een platform waar mensen kunnen groeien, leren en zichzelf kunnen zijn.”

De shirtsponsoring betekent niet alleen dat de naam van JINC op het shirt prijkt, maar ook een nauwe samenwerking met de Excelsior Foundation. Deze maatschappelijke tak van de voetbalclub bereikt met diverse maatschappelijke initiatieven, zoals het bevorderen van sportparticipatie, het stimuleren van gezonde levensstijlen en het bieden van kansen aan kwetsbare groepen, jaarlijks ruim 15.000 mensen die dat goed kunnen gebruiken. Directeur Frank Vijg van de Excelsior Foundation benadrukt: ,,Het creëren van een omgeving waar iedereen zich gezien, gehoord en gewaardeerd voelt, sluit naadloos aan bij de missie van JINC, die zich inzet voor gelijke kansen voor iedereen. Beide organisaties geloven in de kracht van verbinding, waarbij samenwerking en het potentieel van ieder individu centraal staan, ongeacht diens achtergrond.”


Op de bovenste rij Anouck Cremers, Duco Jelte Ferwerda (JINC), Daan Bovenberg (Excelsior Rotterdam) en Jako Papac (DSW Zorgverzekeraar). Daaronder de ‘Bazen van Morgen’: Mohamed en Tahir (Excelsior Rotterdam), Yannick (DSW Zorgverzekeraar), Joezsah en Sevcan (JINC).

Concrete toekomstplannen
JINC en de Excelsior Foundation delen het streven naar het creëren van gelijke kansen en het ondersteunen van jongeren om hun volledige potentieel te bereiken. Duco Jelte Ferwerda, vestigingsmanager JINC Rotterdam – Rijnmond benadrukt: ,,De samenwerking tussen JINC en de Excelsior Foundation is gericht op het empoweren van jongeren, ongeacht hun achtergrond, en het bevorderen van hun persoonlijke ontwikkeling en groei. Samen vormen we een krachtig netwerk van ondersteuning en kansen voor de jeugd, waarbij sport en educatie hand in hand gaan.”

Naast het plaatsen van de naam op het shirt, zal JINC ook te zien zijn op de reclame-uitingen in het Van Donge & De Roo Stadion. Met deze zichtbaarheid streven de organisaties ernaar om de aandacht te vestigen op hun gezamenlijke doel, daaraan nieuwe partners te verbinden en donaties op te halen. Het komende jaar willen JINC en de Excelsior Foundation duizenden jongeren bereiken met nieuwe projecten die momenteel worden ontwikkeld. Door de krachten te bundelen, streven ze ernaar een blijvende impact te maken op het leven van deze jongeren.

Mohamed en Tahir waren onlangs een dag ‘Baas van Morgen’ van Excelsior Rotterdam. Zij kregen van Daan Bovenberg de opdracht om een nieuw maatschappelijk doel te zoeken om namens DSW Zorgverzekeraar op ons shirt te staan. Het resultaat: het logo van JINC pronkt de komende twee seizoenen op de shirts van Excelsior Rotterdam!

Meer Business nieuws

di 11 juni 2024

JINC dankzij DSW Zorgverzekeraar op het shirt van Excelsior

JINC is dankzij DSW Zorgverzekeraar de nieuwe shirtsponsor van Excelsior Rotterdam voor de komende twee jaar.…

Lees meer

vr 7 juni 2024

Slotavond van EBC op hoofdveld van Excelsior

Ook de EBC het seizoen heeft het seizoen gisterenavond afgesloten met de traditionele slotavond op het…

Lees meer

Blijf op de hoogte

van al het nieuws rondom Excelsior.

Aanmelden

Aanschaffen

Eredevisie ESPN Vriendenloterij